Jakie imię będzie miała nasza córka?

No tak, w sumie od tego powinnam zaczynać pisanie bloga Milowe Wzgórze.. Imię było już wtedy znane.. Wtedy o tym nie pomyślałam.. Nasza córeczka będzie miała na imię Mila...



Piszę o tym teraz, bo ostatnio często pytania o imię, widzę zdziwienie. Nie jakieś poważne ale jednak :-)
W internecie mało jest informacji na temat tego imienia. Znalazłam nawet jakieś stare artykuły, że to imię nie jest osobnym imieniem ale skrótem od Emilia, Milena itp. Na szczęście to stare czasy. Wiem już, że takie imię istnieje i jest nadawane. Faktem jednak jest, że bardzo rzadko. To dla nas akurat atut.

Imię Mila pochodzi z języka słowiańskiego, jest popularne w Czechach, Słowacji! Chorwacji i Serbii. Wywodzi się od rdzenia mil- co oznacza "miła i uprzejma" :-) Według innych badaczy imię pochodzi z języka łacińskiego od słowa aemulus, czyli "ta, która rywalizuje i współzawodniczy" albo od nazwy rzymskiego rodu Aemilius, czyli Emiliusze.... 
Tatuś właśnie odrzekł : niech się zdecydują :-)

Podobno wszystkie Mile imieniny obchodzą 22.września, a ich ulubionym kolorem jest kolor groszkowy (?) natomiast kamieniem szlachetnym Sodalit.


Sodalit


Znane Mile (obie aktorki):


Mamy nadzieję Miluniu, że będziesz z tego imienia zadowolona ..


85 komentarzy:

  1. Imię piękne :) A że ludzie komentują to niestety taka nasza smutna polska rzeczywistość... Nie ich sprawa, nie ma wpływu na ich życie, ale skomentują :)Moja siostra nazwała córkę Pola i była krytykowana przez matkę, która nazwała dziecko ... Kasandra... No cóż :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zabawne, mój mąż mówi do mnie Milu chociaż na imię mam Ania :-) Od 8 lat tak do mnie mówi ;-D
    Pozdrawiam!
    http://zyciejakwmadrycie.pinger.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ludzie zawsze beda komentowac ;) pamietam, ze u nas Noemi na poczatku budzila rowniez kontrowersje, ale... glownie wsrod rodziny... jakos od obcych nigdy nie odczulam aby imie bylo straszna fanaberia - raczej wszyscy mile przyjmuja i zawsze chwala... moze tylko, bo tak wypada, ale przynajmniej powstrzymuja sie przed zgryzliwymi komentarzami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie odczuwam ze jest to fanaberia.. Ludzie są tylko zdziwieni, ze jest takie imie:) nikt nigdy nie powiedział, ze jest brzydkie czy wymyślne na szczęście:) Noemi tez mi sie bardzo podoba;)

      Usuń
  4. Imię jest świetne! Orginalne, krótkie i bardzo ładne:) Świetny wybór:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne imię. Mi się bardzo podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie to imię jest cudowne :) Nie słyszę go po raz pierwszy, bo zwłaszcza Mila Jovovich jest u nas dość znana, ale jest bardzo bardzo oryginalne i ogromnie mi się podoba :)))))
    Jakby się okazało, że mam w brzuszku jednak córeczkę to chyba bym zmałpowała od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Slonko.. Nic straconego :) moze w następnej ciazy bedzie Mila:-)? I w prezencie zawsze bedzie dostawała czekoladę Milka:-)))

      Usuń
  7. Jakie zdziwienie? Chyba nad pięknem tego imienia! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje:) Wiesz, czasami pada pytanie:"Mila? Jak mila morska"?

      Usuń
    2. Mam córunię Milę od 3lat;) żadne inne imię nie pasowaloby do niej lepiej

      Usuń
  8. zdecydowanie lepsza Mila (nawet morska ;P) niż 10 w klasie Maja, Julia, Lena czy Zuzia :)
    Imiona niespotykane są intrygujące i sprawiają że zapada się ludziom w pamięć :) nie trzeba też wymyślać pseudonimów bo i po co? każdy będzie wiedział o kogo chodzi :)miałam koleżankę o wdzięcznym imieniu Rita-wiem co mówię ;-)
    zdrówka dla małej Mili ;o)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jeszcze nie wybrałam imienia dla mojej córeczki, ale cały czas po głowie chodzi mi Nela, moja młodsza siostra miała w klasie dziewczynkę o takim imieniu, ogólnie podobają mi się krótkie imiona. Z sentymentu do mojej koleżanki z Australii przemknęła mi przez głowę Olivia, ale w ostatnich latach w Polsce to imię stało się zbyt popularne, ale i tak nic nie przebije ilości Julii, Zuzi, Leny, Amelii.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wybór imienia zawsze ciężki w końcu wybiera się je dla kogoś bardzo bliskiego i to na długie lata.

    OdpowiedzUsuń
  11. Imie super,bardzo mi sie podoba! Oryginalne i niepospolite:)

    OdpowiedzUsuń
  12. A wiesz, że jak trafiłam na Twój blog to pomyślałam, że chcesz dać córci wspomniane przez Ciebie imiona Emilia lub Milenka. O Mili nie słyszałam, ale imię przeurocze. gratuluję wyboru:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Osobiście uważam , że imię jest bardzo ładne i na pewno oryginalne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się podoba :) dla nas też było ważne by imię było oryginalne, miała byc Zuzanna ale jak szłam ulicą i wszędzie słyszałam to imię to mi zbrzydło :P zmieniliśmy w ostatniej chwili :) i całe szczęście bo dziewczyna która ze mną leżała też w ostatniej chwili zmieniła imię z Zuzanny :D, jak byśmy nie podjęły takiej decyzji to przypadek sprawiłby że na sali byłyby dwie Zuzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez zależało właśnie na tym, zeby nie było zbyt wielu takich imion. Mam nadzieje, ze z miesiąca ma miesiac nie bedzie ich wiele:)

      Usuń
  15. Wybrałabym to imię ze względu na Milę Jovovich:) świetny i przemyślany wybór :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Anulka, Ona będzie jak PIĄTY ELEMENT!:)Pożądana, niedościgniona, tajemnicza...

    Swoją drogą, ksiądz na chrzcie Iguni nawet przez chwilę sie nie zająknął i odmieniał Iga Mila przez milion przypadków :)

    Ucałowania i uściskania - ciocia Jo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tajemnicza dla nas na poczatku na pewno.. Szczególnie jej płacz i myśli beda dla nas tajemnica:) Damy radę:)
      :-*

      Usuń
  17. Będzie zadowolona! Jest piękne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nigdy wcześniej nie słyszałam o takim imieniu ale bardzo mi się podoba. Ja miałam problem z imieniem dla córki natomiast dla chłopca miałam ich całą masę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas było na odwrót.. Ja od poczatku wiedziałam, jak córeczka ma mieć na imie a o imieniu dla chłopca nie mieliśmy pojęcia :)

      Usuń
  19. W Polsce są centymetry nie mile !!!
    Aśka

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi tez sie podoba. Jest rzadkie, ale nie ekscentryczne.

    OdpowiedzUsuń
  21. Trafiłam tu i czuję się zobowiązana zostawić komentarz, bo sama marzę o tym, że jeśli będę mieć drugą córkę, damy jej na imię Mila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie.. Właśnie wyszłam do Ciebie:) piękne zdjecia i śliczna córeczka.. Pola to tez moj faworyt:)

      Usuń
    2. Oczywiście zapraszam częściej ;)

      Usuń
  22. Piękne imię, moja córka ma na imię Emilka, Emila, ale często mówię do niej Mila;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taka koleżankę w pracy.. Emila i wołamy do niej Mila:-)

      Usuń
  23. Tak jak napisałaś, do mojej siostry Mileny zwracamy się podobnie, bo Mili. Czasem też padnie Mila :)
    Ładne imię, choć jeśli miałabym wybierać, to padłoby na podobnie brzmiące Mia.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. http://onelittlehappiness.blogspot.ie/10 października 2012 20:00

    absolutnie piękne imię:)aż bym chętnie Marcysi tak dała;)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Imię Mila-współczesne słowniki imion nie notują go jako odrębnego pełnego imienia, występuje ono natomiast jako forma zdrobniała od licznych imion, takich jak Emilia, Milena, Bogumiła, Ludmiła, Miłosława. Prawo o aktach stanu cywilnego […] nie pozwala zaś nadawać dzieciom m.in. imion w formie zdrobniałej. Z tego powodu imię Mila/Miła nie powinno być nadane jako oficjalne imię żeńskie. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by w codziennych kontaktach używać tego imienia w odniesieniu do córeczki; jest to zdrobnienie często spotykane i bardzo – nomen omen – miłe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak jest u Was ale na szczescie u nas nie am z tym problemu:-) Dowód mieszka kilka mieszkań dalej.. w Warszawie to odrębne imie na szcescie:-)

      Usuń
  26. Mila Kunis naprawdę ma na imię Milena a MiLLa Jovovich przez LL - Milica Jovović

    OdpowiedzUsuń
  27. Witajcie, dowiedziałam się że będę miała córeczkę...i również damy na imię MILA...mój mężuś wybrał i się "uczepił" tego imienia i nie chce odpuścić ;-) ..a ja się przekonuję coraz bardziej do niego...:-)

    Agi

    OdpowiedzUsuń
  28. Dokładnie jak ktoś wyżej napisał obie znane Panie to Mile/Mille tylko ze zdrobnienia. Takie jest też oficjalne zalecenie Rady Języka Polskiego dla USC - w Polsce Mila to zdrobnienia od Milena lub Emilia i jeśli jedno z rodziców nie jest obcokrajowcem mogą być problemy z rejestracją. Dla mnie brzmi uroczo ale chyba jednak właśnie jako zdrobnienie :)

    Tess

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak nie :-) juz zarejestrowalam córkę i ma na imię Mila. Mogłam tak ja nazwać gdyż nie jest to w Polsce uważane za zdrobnienie:-))

      Usuń
    2. Zgadza się. Nasza 3letnia Milunia ma jedno jedyne imię;)
      Imię przepiękne i kropka

      Usuń
  29. ooo a jednak Mila! super. My mamy Millę i tez nie było problemu w urzędzie. U nas 99% pozytywnych reakcji. Niestety gdyby nie informacja ze w Polsce nie można zdrobnień i dziwne reakcje mojego taty i jego dogadywanie o milach morskich/drogowych to tez byśmy dali przez jedno L. Tak narzekał a teraz nie wyobraża sobie żeby nazywała sie inaczej. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. My na początku planowaliśmy Milla, ale w USC się nie zgodzili i na Milę też nie byli zbyt chętni, ale mąż charyzmatyczny przekonał Panie w urzędzie:) I w sumie uważam, że lepiej się stało, bo wiele osób wymawiało z początku imię przez dwa L co mnie irytowało. A teraz nie spotkałam się z żadnym negatywnym komentarzem odnośnie imienia Mila, wszyscy mówią, że piękne i bardzo oryginalne :)

    OdpowiedzUsuń
  31. to moje ulubione imie:) a tak dla sprostowania Mila Kunis ma naprawde na imie Milena - mozna sprawdzic w internecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja też twierdzę że to imię jest śliczne ponieważ sama mam MILE, która pierwszego września skończy roczek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. My z mężem dowiedzieliśmy się niedawno, że też będziemy mieli córeczkę. I poza Milą absolutnie żadne imię nam się nie podoba.
    Mam jednak obawy czy nam to imię zarejestrują w USC. Pocieszyłyście mnie, że u Was przeszło bez większych problemów, ale w stolicy może są bardziej liberalni urzędnicy. Zobaczymy jak to będzie na Śląsku.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nasza córeczka ma właśnie na imię Mila i nie było problemów z rejestracją. Pozdrawiamy serdecznie wszystkie Mile:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja właśnie dziś otrzymałam potwierdzenie od kierownika USC, że nie będzie robiła problemu z rejestracją tego imienia (choć ma wątpliwości, bo wszędzie piszą, że to skrót od imienia, a nie imię). Moja córcia ma przyjść na świat za ok. 3 tygodnie :) Ja sama nie rozumiem tego, że jako imię funkcjonuje np. Mira, czy Mina, a Mila nie...dlatego nie zamierzam się przejmować i dam córce właśnie na imię Mila. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  36. Gdy szukalismy imienia z mezem i trafilismy na Mila, znuzeni juz od 100 innych imion ... padlismy ze smiechem. Moj maz zaczal spiewac jako muzyk we wszystkich tonacjach mi la la mi... i powiedzial ze gdy bedzie kolejny chlopiec to bedzie Remi, bo przeciez re mi re mi. W ten sposob postanowilismy, ze nasza corcia nazywac sie bedzie Mila. Nic do tego administracji ani opini publicznej ;)))) Tak wlasnie trafilam na artykul i gratuluje jego autorce. Pozdrawiam, Mama Milusi, Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Moja córcia ma na imię Mila, ma 8 lat i nigdy nie miałam problemów z powodu imienia. Wśród rówieśników Mila też nie nie ma problemów. Ja pochodze z małego miasta i nie było żadnego problemu z zarejstrowaniem imienia. Wytłumaczyłam, że to pogańskie, starosłowiańskie imię i już. Czasami ktoś zapyta co to imię oznacza to tłumaczę, że to samo co Miła, tyle że dawno dawno temu nie było, w j. polskim nie było głoski ł stąd Mila.

    OdpowiedzUsuń
  38. A ja mam wnusie Milę,która zaraz skończy roczek.Jest absolutnie cudowna a imię pasuje do niej jak ulałJuż nie wyobrazam sobie żeby mogło być inaczej.Kiedy mojej córce 30 lat dalam na imie Julia tez byłam potepiana przez niektorych że ,,przezwałam,, a nie nazwałam dziecko. A teraz co? co druga dziewczynka ma na imię Julia.O tempora o mores.Pozdrawiam wszystkich mądrych rodziców,którzy najlepiej wiedza jak dac swojemu dziecku na imię.

    OdpowiedzUsuń
  39. Nasza Córcia ma na imię Mila i spotkaliśmy się z samymi pozytywnymi reakcjami:) kilka lat temu wpadło mi do głowy i wiedziałam, że imię dla dziewczynki nie będzie podlegało żadnym negocjacjom:) co prawda w urzędzie były małe problemy, ale w dobie internetu nawet pani urzędniczko szybciutko odnalazła, że takowe istnieje i oficjalnie Milcię "uznała":) pozdrawiam wszystkie mamy i ich skarby:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Pytanie zasadnicze,zostałam babcią Mili,nie wiem kiedy będzie mieć imieniny.Wyszukałam bardzo różne terminy19.09,22.09,14.07.Bardzo prosze o podpowiedż.Imię jest cudne i bardzo dobrze się kojarzy,a najważniejsze,że idealnie do maluszka pasuje.Jadwiga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Jadwigo. Przyznam szczerze, że od momentu pisania tego posta, nie sprawdzałam juz tych informacji. Wtedy było 22.09 a teraz nie wiem. Gratuluje wnuczki.

      Usuń